Jesteś tutaj: Strona główna » Artykuły » Monitoring pojazdów - system Neurocar Bosch

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco z ofertą naszych sklepów.

KONTAKT

Integrator Systemów Bezpieczenstwa
Dzial handlowy:
tel.: (22) 532-69-69
e-mail:

Dzial techniczny:
tel.: (22) 532-69-72

fax: (22) 532-69-99

Monitoring pojazdów - system Neurocar Bosch

Monitoring pojazdów - system Neurocar Bosch

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu jest jedną z głównych, ale nie jedyną, przyczyną wypadków w Polsce. Z tego względu zwykłe fotoradary nie wystarczą, aby podnieść poziom bezpieczeństwa na naszych drogach. Konieczne są inteligentne systemy, które zamiast skupiać się na jednym czynniku, na przykład nadmiernej prędkości, analizują szereg potencjalnych zagrożeń i mogą być z powodzeniem wykorzystywane do kompleksowego monitorowania obszarów ruchu.

Pędzący z zawrotną prędkością samochód, pasażer z rozpiętymi pasami bezpieczeństwa, kierowca trzymający w jednej ręce telefon komórkowy… W takim przypadku konsekwencje ewentualnego wypadku mogą być tragiczne. Czasami wystarczy jednak znacznie mniej, aby doszło do nieszczęścia. Przeładowany samochód ciężarowy, zlekceważenie czerwonego światła, poruszanie się bez uprawnień strefami ograniczonego ruchu, to tylko niektóre potencjalne zagrożenia.

Od ponad sześciu lat spółka Bosch Security Systems współpracuje z firmą Neurosoft. Neurosoft tworzy technologie bezpieczeństwa ruchu drogowego (system Neurocar). System Neurocar bazuje na wideodetekcji oraz wideoidentyfikacji, którą umożliwiają kamery Bosch. Obraz dostarczany przez kamery cyfrowe jest analizowany na kilku poziomach przez sieć neuronową, co pozwala na jego pełne zbadanie. System bazuje na sygnałach z kamer pomiarowych i poglądowych.

Kamera pomiarowa ANPR/MMR pozwala na szczegółową identyfikację pojazdu. Wykrywa nie tylko jego numer rejestracyjny, ale także prędkość (punktową, a przy zastosowaniu dwóch kamer również przejazdową), kierunek ruchu, markę, model, kolor oraz potrafi określić typ pojazdu (wybiera go z następującej grupy: osobowy, dostawczy, ciężarowy, autobus, motocykl, inny).

Z kolei kamera poglądowa VLoop/Event służy do śledzenia obiektów (pojazdów), detekcji zmiany fazy świetlnej i na przykład wykrywania pojazdów, które poruszają się na czerwonym świetle oraz identyfikacji zdarzeń drogowych i wykroczeń.

System pozwala na identyfikację pojazdów i zdarzeń, takich jak jazda pod prąd, brak pasów czy rozmowa przez telefon. Może być wykorzystywany na przykład w sieciach automatycznych punktów kontrolnych na granicach i drogach krajowych, w systemach parkingowych i poboru opłat, a także kontroli dostępu do wyznaczonych stref.

APP, czyli Autonomiczne Punkty Pomiarowe bazujące na dynamicznych kamerach i promiennikach IR firmy Bosch, mogą między innymi kontrolować wagę pojazdów w ruchu i zapobiegać w ten sposób nadmiernemu niszczeniu nawierzchni na skutek przeciążenia pojazdów. Potrafią wykryć skradzione lub z innych powodów poszukiwane pojazdy.

W systemach Neurocar wykorzystywane są dwa typy kamer Dinion 2x w standardzie ONVIF – Bosch NBN-498 oraz NBN-921. Są to kamery dualne dzień/noc, których matryca umożliwia wieloletnią pracę w różnych warunkach oświetlenia i pogody bez konieczności serwisowania. Wykorzystanie kamer Dinion spowodowało, że linia systemów Neurocar 2.0 weszła do produktowej klasy premium.

– Bosch odbiega od konkurencji pod względem technologicznym. Zastosowanie bardzo czułych przetworników CCD w linii kamer NBN powoduje, że stają się one wyjątkowym narzędziem do wykorzystania jako niezwykle sprawne kamery ANPR/MMR prowadząc detekcję pojazdów na poziomie 99,9%. Nawet w zmiennych warunkach oświetlenia kamera niezwykle szybko kalibruje się dostarczając dane charakteryzujące się wysokim poziomem skuteczności rozpoznania. Gwarancja precyzyjnych danych wymaga precyzyjnych urządzeń. Skuteczna transmisja jest wypadkową doskonałego sprzętu i niezawodności technologicznej – uważa Piotr Bardadyn, dyrektor handlowy Neurosoft.

Neurocar przetwarza strumień 25 lub 30 kl./s 1024×760 px. Wieloprocesowe oprogramowanie pozwala na równoległe przetwarzanie rejestrowanych obrazów. Detekcja obecności pojazdu następuje w czasie krótszym niż 12 ms, a rozpoznanie tablicy rejestracyjnej w około 40 ms.




Zobacz również nasze inne artykuły